Waarom een CRM jou kan helpen

CRM of Customer Relationship Management is een bedrijfsstrategie die de relatie met de klant als uitgangspunt neemt.

Met CRM kun je je richten op de relaties van je onderneming(en) of vereniging met service gebruikers, collega’s, klanten of leveranciers. De grootste winst wordt altijd gewonnen op het gebied van productiviteit als je CRM niet alleen als verkoop- en marketing tool gebruikt, maar op je volledige bedrijf toepast.

Je primaire doel voor je bedrijf is natuurlijk dat je wilt dat het groeit. Niets is mooier dan je bedrijf door de jaren heen steeds groter zien worden. Dit gaat natuurlijk 9 van de 10 keer niet zo gemakkelijk. Een CRM-systeem zal je hier enorm bij helpen, omdat het CRM-systeem de volledige geschiedenis zal volgen van het contact met de desbetreffende klant!

15 tot 35% of van de volledige bedrijfskosten bestaan uit marketing- en verkoopkosten. Uit cases die we hebben bestudeerd, kwam naar voren dat de verkoopcijfers na implementatie van geavanceerde marketing- en verkoop software met 10 tot 30% zijn gestegen. De inzet van een CRM systeem als bedrijf of een CRM systeem voor ledenadministratie loont dus werkelijk!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *